Szeroko rozumiana aromatyzacja pomieszczeń znajduje coraz częściej zastosowanie we współczesnych aranżacjach wnętrz jako ich niematerialny element. Korzystają z niej zarówno osoby prywatne w swoich domach i mieszkaniach, jak również podmioty biznesowe, chcące w swoich biurach i oddziałach zapewnić klientom odpowiednią atmosferę do współpracy. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się także w, przykładowo, restauracjach czy salonach fryzjerskich.
Obecnie na rynku znajdziemy mnóstwo różnorakich zapachów w postaci perfum przeznaczonych dla pomieszczeń. Oferta wielu sklepów zajmujących się sprzedażą tego typu asortymentu obejmuje zarówno zapachy naturalne, jak rozmaite kwiaty czy owoce, jak też sztuczne mające za zadanie neutralizować inne wonie bądź też nadawać pomieszczeniu dodatkowo „profesjonalny” charakter. Wprowadzenie do naszych pomieszczeń tego typu aromatów podkreśla ich charakter a także nadaje nowe właściwości. W zależności od naszego wyboru, mieszkanie czy biuro stanie się bardziej przytulne, w pewien sposób odświeżające oraz dające przebywającym w nim osobom poczucie bezpieczeństwa.
Na gruncie zastosowań profesjonalnych, od pewnego czasu mówi się nawet o aromamarketingu. Związane jest to z przekonaniem, że wybór odpowiednich zapachów w lokalu przedsiębiorstwa może odpowiednio wpływać na samopoczucie ludzi w nich przebywających, a zwłaszcza klientów, którzy mogą być dzięki temu bardziej skorzy do zawarcia umowy mając na względzie towarzyszące temu lokalowi pozytywne odczucia.